Пам'ятка батькам п'ятикласників
Червень 2011 р.
ПАМ'ЯТКА
БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ
> Психологічні особливості періоду 10-12років
"Мамо, тату ! Знайомтесь, я вже підліток !
- Я бажаю здобути самостійність, звільнитись від Вашої опіки, хочу почуватись дорослим .
- Для мене дуже важливими і значимими стають стосунки з товаришами,тому основною діяльністю для мене вже є не навчання, в спілкування.
- Не сваріть мене в присутності однокласників; для мене це дуже образливо.
- Я можу бути часом нестриманним, імпульсивним грубим, часто може змінюватись настрій, можу конфліктувати з Вами та ровесниками, але ж я в цьому не винен,тому що я змінююсь, росту...
- Я можу бути вразливим і образливим в цей період .
- Я можу бути надміру метушливим, рухливим, тому що в моїх нервових центрах переважає збуджене над гальмуванням.
- Можу виконувати багато роботи, але неякісно, з помилками, тому не перевантажуйте мене у 5-му класі моя увага трішки погіршується.
- В цей період мені, як ніколи, потрібна Ваша похвала , як особистості, тоді я буду набагато впевненішим у собі.
- Не давайте обіцянок, яких не зможете виконати, тому що я перестану вірити Вам.
- Любіть мене з усіма моїми недоліками і вадами.
Лам 'ятайте: моя найголовніша потреба -
це Ваше розуміння і Ваша безумовна любов !
Шановні мої батьки !
якщо мене постійно критикувати, я вчуся ненавидіти
- якщо мене постійно висміювати, я стаю замкнутим якщо мене постійно хвалити, я вчуся бути вдячним
і
якщо я постійно росут в докорах, я вчуся жити з почуттям провини
якщо я зростаю у мовах терпимості, я вчуся розуміти інших якщо я росту в умовах чесності, я вчуся бути справедливим якщо я росту в умовах безпеки, я вчуся вірити в людей
- якщо я росут в умовах ворожнечі, я вчуся бути агресивним
- Якщо я живу в умовах розуміння і дружелюбності, я вчуся
знаходити любов у світі.
Мене завжди можна підтримати
- окремими словами / " красиво", "молодець", "чудово", "вперед"/
висловлюваннями /"Я пишаюся тобою", "Мені подобається, як ти працюєш", "Дякую", "Я задоволений твоєю допомогою/ дотиками /поплескати по плечу, торкнутися руки, погладити по голові, обійняти мене /
спільними діями, фізичною взаємодією, /сидіти,стояти поруч зі мною /
виразом обличчя /усмішка, підморгування, кивок, сміх /,
навчання п ятикласника ' 1.Намагайтесь формувати дитячу самостійнсть. Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад , за самостійне розпізнавання помилок.
2. Якщо дитина просить Вашої допомоги, допоможіть їй завдяки підказкам: подивись такий-то параграф, таке-то правило,але не подавайте готове розв'язання.
3. Визнайте досягнення дитини, хваліть, а не докоряйте. Це краще, ніж ниття, нагадування та інші покарання
4.Будьте зразком у поведінці. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від самого себе.
5. Говоріть позитивно про школу, вчителів та предмет.
6. Не варто двічі карати дитину / в школі - погана оцінка, вдома -докори батьків /
7. Не порівнювати свою дитину з іншими, а лише з самим собою, оцінюючи її успіхи.
8. Оцінюйте роботу, а не особистість дитини. / Не "Ти тупий...", а "Ти допустився помилки "/