Пам'ятка батькам п'ятикласників

 Червень  2011 р.      

 ПАМ'ЯТКА

БАТЬКАМ П'ЯТИКЛАСНИКІВ

> Психологічні особливості періоду 10-12років

"Мамо, тату ! Знайомтесь, я вже підліток !

- Я бажаю здобути самостійність, звільнитись від Вашої опіки, хочу почуватись дорослим .

- Для мене дуже важливими і значимими стають стосунки з товаришами,тому основною діяльністю для мене вже є не навчання, в спілкування.

- Не сваріть мене в присутності однокласників; для мене це дуже образливо.

- Я можу бути часом нестриманним, імпульсивним грубим, часто може змінюватись настрій, можу конфліктувати з Вами та ровесниками, але ж я в цьому не винен,тому що я змінююсь, росту...

- Я можу бути вразливим і образливим в цей період .

- Я можу бути надміру метушливим, рухливим, тому що в моїх нервових центрах переважає збуджене над гальмуванням.

- Можу виконувати багато роботи, але неякісно, з помилками, тому не перевантажуйте мене у 5-му класі моя увага трішки погіршується.

- В цей період мені, як ніколи, потрібна Ваша похвала , як особистості, тоді я буду набагато впевненішим у собі.

- Не давайте обіцянок, яких не зможете виконати, тому що я перестану вірити Вам.

- Любіть мене з усіма моїми недоліками і вадами.

Лам 'ятайте: моя найголовніша потреба -

це Ваше розуміння і Ваша безумовна любов !

 Шановні  мої  батьки !

якщо мене постійно критикувати, я вчуся ненавидіти

- якщо мене постійно висміювати, я стаю замкнутим якщо мене постійно хвалити, я вчуся бути вдячним

і

якщо я постійно росут в докорах, я вчуся жити з почуттям провини

якщо я зростаю у мовах терпимості, я вчуся розуміти інших якщо я росту в умовах чесності, я вчуся бути справедливим якщо я росту в умовах безпеки, я вчуся вірити в людей

- якщо я росут в умовах ворожнечі, я вчуся бути агресивним

- Якщо я живу в умовах розуміння і дружелюбності, я вчуся

знаходити любов у світі.

Мене завжди можна підтримати

- окремими словами / " красиво", "молодець", "чудово", "вперед"/

висловлюваннями /"Я пишаюся тобою", "Мені подобається, як ти працюєш", "Дякую", "Я задоволений твоєю допомогою/ дотиками /поплескати по плечу, торкнутися руки, погладити по голові, обійняти мене /

спільними діями, фізичною взаємодією, /сидіти,стояти поруч зі мною /

виразом обличчя /усмішка, підморгування, кивок, сміх /,

навчання п ятикласника ' 1.Намагайтесь формувати дитячу самостійнсть. Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад , за самостійне розпізнавання помилок.

2. Якщо дитина просить Вашої допомоги, допоможіть їй завдяки підказкам: подивись такий-то параграф, таке-то правило,але не подавайте готове розв'язання.

3. Визнайте досягнення дитини, хваліть, а не докоряйте. Це краще,  ніж ниття, нагадування та інші покарання

4.Будьте зразком у поведінці. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від самого себе.

5. Говоріть позитивно про школу, вчителів та предмет.

6. Не варто двічі карати дитину / в школі - погана оцінка, вдома -докори батьків /

7. Не порівнювати свою дитину з іншими, а лише з самим собою, оцінюючи її успіхи.

8. Оцінюйте роботу, а не особистість дитини. / Не "Ти тупий...", а "Ти допустився помилки "/